Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες που θέτουμε

Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες που θέτουμε

Πόσες φορές έχεις αρχίσει γυμναστήριο και το σταμάτησες μέσα σε μια βδομάδα; Πότε ήταν εκείνη η στιγμή που αγόρασες ένα καινούργιο βιβλίο μόνο και μόνο για να διαβάσεις μέχρι τη δεύτερη σελίδα; Ή όταν αποφάσισες να ασχοληθείς με τον προγραμματισμό ή την μουσική αλλά μέσα σε 2 βδομάδες σταμάτησες, ίσως χωρίς καν να το καταλάβεις. Οι περισσότερες προσδοκίες που χτίζουμε για κάτι καινούργιο που θέλουμε να μάθουμε «καταρρέουν». Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τα παρατήσουμε, σε όλους συμβαίνει.

Γιατί όμως συμβαίνει;

Παρακάτω βρίσκονται οι βασικοί, κατά τη γνώμη μου, λόγοι που δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες μας.

Προσδοκίες και σκέψεις

Τις περισσότερες φορές που θέλουμε να ξεκινήσουμε μια νέα συνήθεια (πχ γυμναστική ή διάβασμα), το μυαλό μας κατασκευάζει μια «φανταστική ιστορία». Ένα φανταχτερό τέλος, σύμφωνα με το οποίο έχουμε καταφέρει αυτό που θέλουμε αβίαστα. Βλέπουμε την κορυφή του βουνού και πιστεύουμε ότι φτάσαμε ήδη!

Επικεντρωνόμαστε τόσο πολύ στην επικείμενη και υποθετική μας νίκη που ξεχνάμε ότι πρέπει πρώτα να αρχίσουμε με συνεχή και σταθερά βήματα. Όταν λαμβάνεις όλα τα θετικά συναισθήματα από τα αποτελέσματα που ακόμα δεν έχεις, τότε ο εγκέφαλος σου μεταφράζει αυτή τη συμπεριφορά σαν πραγματική επιτυχία.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ πιο σκληρή και τις περισσότερες φορές (αν όχι όλες) χρειάζεται να δώσεις πολύ περισσότερα για να πετύχεις τους στόχους σου. Έτσι ανήμποροι να διαχωρίσουμε τις σκέψεις μας από την πραγματικότητα, απογοητεύομαστε γιατί πιστεύουμε στην ιστορία που φτιάχνουμε κάθε φορά στο μυαλό μας.

Οι πιο πετυχημένοι και παραγωγικοί άνθρωποι στον κόσμο, καταλαβαίνουν ότι η συγκέντρωση σε μικρές καθημερινές πράξεις είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων. Μπορεί να έχεις διαβάσει σε μερικά κείμενα ότι οι προσδοκίες είναι «κακό πράγμα». Θα ήθελα να γίνω πιο συγκεκριμένος και να πω ότι οι μακροπρόθεσμες προσδοκίες και η δημιουργία μιας ιστορίας στο κεφάλι σου με τίτλο «πως πρέπει να εξελιχθεί η ζωή μου» δεν είναι κακό αλλά εύκολα αμφισβητήσιμο από την ίδια την καθημερινότητα. Βασικό στοιχείο μέσα στις προσδοκίες που χτίζουμε θα μπορούσε να είναι και το σκεπτικό «οι προσδοκίες που χτίζω μπορεί να καταστραφούν ανά πάσα στιγμή». Για αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό, να έχουμε ένα “Plan B”.

Προσδοκίες και αισιοδοξία

Η αισιοδοξία που μας διακατέχει στα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε μέσα στη μέρα ίσως είναι ο πιο «ύπουλος εχθρός» μιας και κατά γενική ομολογία «πρέπει να είσαι αισιόδοξος». Παρόλο αυτά οι προσδοκίες και οι υπερβολικοί στόχοι που θέτουμε είναι ο κύριος λόγος που αποτυγχάνουμε να διατηρήσουμε μια νέα συνήθεια ή να τελειώσουμε μια δουλειά. Έρευνες που έχουν γίνει σε εργαζομένους εταιριών στην Αμερική, παρουσιάζουν πως από το συνολικό 8ωρο, οι υπάλληλοι δουλεύουν συγκεντρωμένα για 2 ώρες. Ο μέσος άνθρωπος αν υποθέσουμε ότι δεν έχει πολλές κοινωνικές και οικογενειακές υποχρεώσεις μπορεί να δουλέψει συγκεντρωμένα και αναπόσπαστα 3 με 4 ώρες, καθημερινά. Οι υπόλοιπες ώρες, είναι αφιερωμένες στις βασικές του ανάγκες, στον ύπνο, στην οικογένεια του, στους φίλους του κτλ.

Μια πρακτική λύση: Μπορείς να κάνεις ένα πείραμα και να χρονομετρήσεις τις ώρες που δουλεύεις πραγματικά και να δεις πόσες είναι. Δοκίμασε το για μια βδομάδα και φτιάξε το πρόγραμμα σου και προσάρμοσε τις προσδοκίες σου σύμφωνα με αυτό. Όταν το είχα κάνει για πρώτη φορά ήμουν φοιτητής, πίστευα ότι έχω 10 ώρες ελεύθερες για διάβασμα. Όπως καταλαβαίνεις οι προσδοκίες μου δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα, οπότε μέτρησα πόσο χρόνο δίνω σε δραστηριότητες που θα μπορούσα είτε να μειώσω είτε κόψω εντελώς.

Αυτό είναι το διασκεδαστικό μέρος. Δες τη διαχείριση χρόνου σαν παιχνίδι, ακόμα και αν έχεις να διεκπεραιώσεις την πιο σοβαρή δουλειά. Εσύ κάνεις κουμάντο στο χρόνο σου και αντίστοιχα εσύ είσαι υπεύθυνος για τις προσδοκίες που θέτεις. Δυστυχώς οι περισσότεροι κρυβόμαστε πίσω από τη φράση «Πνίγομαι στη δουλειά». Να είσαι σίγουρος/η ότι αυτή η φράση δεν θα βελτιώσει την κατάσταση ακόμα και αν πραγματικά πνίγεσαι στη δουλεία.

Είναι το περιβάλλον σου κατάλληλο;

Αν θέλεις να κάνεις καινούργια πράγματα θα ήταν προτιμότερο να διαμορφώσεις το περιβάλλον σου γύρω από αυτά. Για παράδειγμα αν θέλεις να διαβάσεις ένα βιβλίο σε 2 μήνες, μπορείς να ελαττώσεις χρόνο σε μια άλλη δραστηριότητα. Ίσως να είναι και η ευκαιρία να αντικαταστήσεις το διάβασμα με μια συνήθεια που θέλεις να αποβάλλεις.

Τροφή για σκέψη: Οι περισσότερες κακές συνήθεις δεν κόβονται αλλά αντικαθιστούντε από μια καλύτερη ή χειρότερη, από εσένα εξαρτάται.

Ο βασικός μηχανισμός με τις κακές συνήθειες είναι ότι χτίζονται χωρίς καν να το καταλάβουμε. Μείωσε τον χρόνο που βλέπεις τηλεόραση ή χαζεύεις στα social media και κάνε αυτό που πραγματικά θέλεις να κάνεις. Διάβασε 10 σελίδες από ένα βιβλίο, κάνε 20 push ups, κάνε 2 ασκήσεις στο σχέδιο, οτιδήποτε έχεις βάλει στόχο. Στην αρχή όλο σου το σώμα θα αντιστέκεται αλλά με τον καιρό θα συνηθίσει στην νέα συνήθεια.

Συνοψίζοντας

  • Όσο τρομακτικό και αν ακούγεται, οι προσδοκίες που θέτεις καθώς και το πως διαχειρίζεσαι τον χρόνο σου, είναι δικιά σου ευθύνη.
  • Άσε τις σκέψεις για το μακρινό σου μέλλον να περνάνε και δες τι μπορείς να κάνεις τώρα.
  • Φτιάξε το περιβάλλον σου, μειώνοντας τον χρόνο από δραστηριότητες που σε απομακρύνουν από τους στόχους σου.
Rating: 4.0/5. From 3 votes.
Please wait...

Χρειάζεσαι βοήθεια πάνω σε τεχνικά θέματα; Κάνε την ερώτηση σου στη σελίδα 'Ερωτήσεις και Απαντήσεις' του Tsouk.gr.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Οι καλύτερες δωρεάν Windows 10 εφαρμογές
Δωρεάν εφαρμογές

Οι καλύτερες δωρεάν Windows 10 εφαρμογές

Το Microsoft Store είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο υπερτιμημένα Stores σε κάθε λειτουργικό σύστημα. Κι όμως, παρέχει εκατοντάδες δωρεάν Windows 10 εφαρμογές οι οποίες θα σου λύσουν τα χέρια. Αν αγόρασες καινούργιο υπολογιστή και

Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες που θέτουμε
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες που θέτουμε

+1 Tweet Share Email WhatsAppΠόσες φορές έχεις αρχίσει γυμναστήριο και το σταμάτησες μέσα σε μια βδομάδα; Πότε ήταν εκείνη η στιγμή που αγόρασες ένα καινούργιο βιβλίο μόνο και μόνο για να διαβάσεις μέχρι τη δεύτερη

Πως να γίνεις hacker - Οδηγός για αρχάριους (2018)
Τεχνολογία

Πως να γίνεις hacker – Οδηγός για αρχάριους (2018)

Σε όσο αφορά την ασφάλεια των υπολογιστών, ένας hacker είναι κάποιος που επικεντρώνεται στους μηχανισμούς ασφάλειας των υπολογιστών και των δικτύων. Υπάρχουν κοινότητες και κοινές κουλτούρες εξειδικευμένων προγραμματιστών και οδηγών δικτύωσης που εντοπίζουν την ιστορία του

Η διαφορά μεταξύ 32-bit και 64-bit σε κάθε λειτουργικό σύστημα
Τεχνολογία

Η διαφορά μεταξύ 32-bit και 64-bit σε κάθε λειτουργικό σύστημα

Οι δύο κύριες κατηγορίες επεξεργαστών είναι οι 32-bit και 64-bit. Ο τύπος επεξεργαστή που έχει ένας υπολογιστής, όχι μόνο επηρεάζει σημαντικά την συνολική του απόδοση, αλλά υπαγορεύει επίσης και τον τύπο λογισμικού που τρέχει ή

Αναπνοή Η καλύτερη συμβουλή για την προσωπική σου ανάπτυξη
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Αναπνοή: Η καλύτερη συμβουλή για την προσωπική σου ανάπτυξη

Ποιο είναι το κύριο κίνητρο  του ανθρώπου, που θα ασχοληθεί με τον τομέα της αυτοβελτίωσης;  Τις περισσότερες φορές, είναι διότι έχει νιώσει μεγάλο συναισθηματικό πόνο κατά τη διάρκεια της ζωής του. Αν έχει όρεξη και μεράκι

Πώς να αντιμετωπίζουμε τη δυσαρέσκεια που νιώθουμε;
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Πώς να αντιμετωπίζουμε τη δυσαρέσκεια που νιώθουμε

Ο περισσότερος κόσμος, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου μας του εαυτού αντιμετωπίζει δυσαρέσκεια, είτε σε μεγάλο είτε σε μικρό βαθμό. Πάντα θα μπορούμε να σκεφτούμε κάτι που «μας χαλάει». Κάτι που θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα

Βρίσκοντας ηρεμία μέσα στην αβεβαιότητα
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Βρίσκοντας ηρεμία μέσα στην αβεβαιότητα

Το μέλλον, όχι για άλλους αλλά σίγουρα για τους περισσότερους ανθρώπους έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό την αβεβαιότητα. Οι περισσότεροι άνθρωποι, ως πλάσματα της συνήθειας, προσπαθούν να αντισταθούν στην αβεβαιότητα που έχουν να αντιμετωπίσουν. Εδώ που

Truecaller: Caller ID, SMS spam blocking & Dialer (Beta)
Mobile

Αποκλεισμός εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων

Ο αποκλεισμός εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων στο κινητό σου είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποφεύγεις κλήσεις από ανεπιθύμητους, ιδιωτικούς (κρυμμένους, ανώνυμους) ή άγνωστους αριθμούς. Κλήσεις ή μηνύματα από

Γιατί τα βιβλία για την αυτοβελτίωση δε σε βοηθάνε;
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Γιατί τα βιβλία για την αυτοβελτίωση δε σε βοηθάνε;

Όταν είχα ανακαλύψει για πρώτη φορά τα βιβλία αυτοβελτίωσης είχα πείσει τον εαυτό μου ότι όλα μου τα προβλήματα θα λυθούν. Διάβαζα βιβλία για το πώς να βελτιώσω την καθημερινότητα μου γεμάτος χαρά και σιγουριά

Δωρεάν βίντεο χωρίς πνευματικά δικαιώματα
Δωρεάν υπηρεσίες

Δωρεάν βίντεο χωρίς πνευματικά δικαιώματα

Όσο τα βίντεο γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στο ίντερνετ και το vlogging πιο trend, τόσο μεγαλώνει και η ανάγκη για δωρεάν βίντεο χωρίς πνευματικά δικαιώματα. Ευτυχώς, υπάρχουν μερικές ιστοσελίδες οι οποίες παρέχουν δωρεάν βίντεο

Πως να κάνεις ένα bootable USB με το Linux από τα Windows
Desktop Tools

Πως να κάνεις ένα bootable USB με το Linux από τα Windows

Η δημιουργία ενός bootable USB που περιλαμβάνει μια διανομή Linux είναι μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία που μπορεί να ακολουθήσει κάθε Windows χρήστης. Το bootable USB με το Linux το χρησιμοποιούμε για να εγκαταστήσουμε, να

Περί Γιώργος Μπάκουλης 12 Άρθρα
Όταν ήμουνα 3η λυκείου μετά τις πανελλήνιες πίστευα ότι η έκθεση θα ήταν το τελευταίο γραπτό μου. Μάλλον έκανα λάθος… :P. Αυτό που με γεμίζει σαν άνθρωπο είναι να δημοσιεύω περιεχόμενο με την ευχή να βοηθήσω τους αναγνώστες και να τους προτείνω βιβλία που θα τους συναρπάσουν. Το επάγγελμα μου είναι μηχανικός επιστήμης και τεχνολογίας υλικών και το πιο πρόσφατο (και μοναδικό για την ώρα) paper αφορά σύνθετα μεταλλικά υλικά.