Υγεία & Αυτοβελτίωση
753 προβολες

Βιταμίνη Β12: Ποιες τροφές μας την προσφέρουν και που ωφελεί

Βιταμίνη Β12: Ποιες τροφές μας την προσφέρουν και που ωφελεί

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων παρουσιάζει έλλειψη ή δυστυχώς και ανεπάρκεια της τόσο πολύτιμης Βιταμίνης 12. Τα συμπτώματα αλλά και τα θέματα υγείας πολλά, όταν η βιταμίνη αυτή βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Ποιες είναι όμως οι τροφές που μπορούν να μας προσφέρουν Βιταμίνη Β12 και που μας ωφελεί;

Η χαμηλή ποσότητα της βιταμίνης αυτής οδηγεί πολύ συχνά σε θέματα υγείας. Κάποια από τα συμπτώματα ανεπάρκειας είναι η κατάθλιψη, η συναισθηματική συμπεριφορά, η αδυναμία, η ζάλη, η αϋπνία, η απώλεια μνήμης, ο εμετός και η μυϊκή ατροφία. Αρκετοί άνθρωποι που έχουν ανεπάρκεια στη βιταμίνη μπορεί να έχουν προβλήματα με τις λειτουργίες του εγκεφάλου και των μυών, την καρδιά και τα γαστρεντερικά προβλήματα.

Διαβάστε ακόμα: Αλθαία: Θαυματουργή και άκρως ασφαλής στη χρήση

Που ωφελεί η βιταμίνη Β12

Τα οφέλη της βιταμίνης Β12, όπως και των περισσοτέρων βιταμινών είναι πολλά. Η βιταμίνη Β12, βοηθά το σώμα μας στη σύνθεση του DNA και των ερυθρών αιμοσφαιρίων και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επίσης στηρίζει σημαντικά την καρδιά και το νευρικό μας σύστημα αλλά και παρέχει οξυγόνο στα όργανά μας. Η βιταμίνη β12 μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του μαστού, του παχέος εντέρου, του πνεύμονα και του προστάτη. Συμβάλλει επίσης στην ανάπτυξη και την υγεία των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών. Η ύπαρξή της είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις έγκυες γυναίκες και τις μητέρες που θηλάζουν. Ακόμα βοηθάει στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών, στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β12

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, θεωρούνται βασικές και πολύτιμες για ένα υγιές σώμα. Το πιο εύκολο ίσως θα ήταν να τις πάρουμε μέσω κάποιου συμπληρώματος, όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά υπάρχουν πολλές τροφές που μπορούμε να προσθέσουμε στη διατροφή μας και από εκεί να λαμβάνουμε με φυσικό τρόπο τη βιταμίνη. Η μόνη δυσκολία όσο αφορά στη βιταμίνη Β12, είναι ότι βρίσκεται κατ’ εξοχήν σε τροφές ζωικής προέλευσης, οπότε αυτό αποτελεί δυσκολία για τους χορτοφάγους. Υπάρχουν όμως και άλλες επιλογές, αρκετά σημαντικές.

Βοδινό κρέας

Το βοδινό κρέας είναι μια σημαντική πηγή βιταμίνης Β12 αλλά και ψευδαργύρου. Επίσης, περιέχει πρωτεΐνες και την βιταμίνη Β ριβοφλαβίνη.

Αχιβάδες

Οι αχιβάδες είναι η τροφή ίσως με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση βιταμίνης Β12 αλλά είναι αρκετά πλούσιες και σε κάλιο.

Στρείδια

Τα στρείδια είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη Β12 αλλά και ίσως περισσότερο από κάθε άλλο τρόφιμο, σε ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό μας αλλά και την παραγωγή τεστοστερόνης, βελτιώνοντας τη λίμπιντο και βοηθώντας τις ωοθήκες των γυναικών να μένουν υγιείς.

Μύδια

Τα μύδια είναι μία σημαντική πηγή βιταμίνης Β12, αλλά και πρωτεΐνης, καλίου, βιταμίνης C και Ω-3 λιπαρών οξέων.

Καβούρια

Το ψαχνό των καβουριών περιέχει βιταμίνες Α, Β, C και μαγνήσιο. Είναι επίσης πλούσιο σε ψευδάργυρο.

Αυγά

Εκτός από Β12 τα αυγά αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και βιταμίνης D.

Δείτε εδώ: Κράταιγος: Ένα βότανο για την καρδιά και όχι μόνο

Κοτόπουλο & Γαλοπούλα

Μια ακόμα καλή πηγή βιταμίνης Β12. Η γαλοπούλα περιέχει και σελήνιο που είναι σημαντικό για το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι αποτελεί μια καλή πηγή βιταμίνης Β12 αλλά και ασβεστίου, μαγνησίου και πρωτεΐνης. Επίσης περιέχει πολλά ωφέλιμα προβιοτικά.

Γάλα

Το γάλα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Β12, ασβεστίου και βιταμίνης D.

Τυρί

Η μοτσαρέλα είναι ένα από τα τυριά που θεωρείται πλούσιο σε Β12. Επίσης είναι πλούσια σε ασβέστιο και

Μπακαλιάρος

Ο μπακαλιάρος είναι πλούσιος σε βιταμίνη Β12 αλλά αποτελεί ιδανική πηγή πρωτεΐνης με λίγα λιπαρά.

Πέστροφες – Σαρδέλες – Σολομός – Τόνος

Εκτός της Β12 τα παραπάνω αποτελούν καλή διαφόρων βιταμινών. Οι πέστροφες, ο τόνος και ο σολομός είναι πηγές βιταμίνης D και Ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία ενισχύουν την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και καταπολεμούν την φλεγμονή. Οι σαρδέλες είναι εξαιρετική πηγή ασβεστίου, βιταμίνης D και Ω-3 λιπαρών οξέων.

Σας άρεσε αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να την αξιολογήσετε!

Βαθμολογία: 0 / 5. Αξιολογήσεις: 0

Δεν υπάρχουν αξιολογήσεις ακόμη!

Ευχαριστούμε! Εάν σας άρεσε αυτή η ανάρτηση...

ακολουθήστε μας στα social media!

Λυπούμαστε που δεν σας άρεσε αυτή η ανάρτηση

Θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι!

Πείτε μας πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτήν την ανάρτηση;

Tags: , , , ,

Διάβασε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Διάβασε επίσης: