Υγεία & Αυτοβελτίωση

Λιναρόσπορος: Mια εξαιρετική τροφή γεμάτη θρεπτικά συστατικά

206 προβολές
Δεν υπάρχουν Σχόλια

Λιναρόσπορος: Mια εξαιρετική τροφή γεμάτη θρεπτικά συστατικά και άκρως ευεργετικά για την υγεία μας. Οι σπόροι λίνου είναι μια από τις παλαιότερες καλλιέργειες που υπήρχαν από την αρχαιότητα. Από τότε κιόλας φημίζεται, έως και σήμερα, για τη φαρμακευτική του δράση ως προς τον ανθρώπινο οργανισμό στον οποίο χαρίζει ευρωστία και ενέργεια. Ο λιναρόσπορος έχει δύο είδη σπόρων, καφέ και χρυσά, τα οποία είναι εξίσου θρεπτικά. Είναι πλούσια σε άλφα λινολενικό οξύ, λιγνάνες, και φυτικές ίνες. Επίσης περιέχουν σημαντικές ποσότητες σε πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, βιταμίνες Κ, C, Ε, Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, μαγγάνιο, χαλκό, νάτριο, φώσφορο, ηλεκτρολύτες και σελήνιο.

Για πολλούς θεωρείται super food και ιδανικό συμπλήρωμα διατροφής. Θεωρείται ότι είναι καλύτερο να καταναλώνουμε το λιναρόσπορο τριμμένο καθώς όταν είναι ολόκληρος περνά από το πεπτικό σύστημα και στο μεγαλύτερο μέρος του αποβάλλεται. Έχει ελαφρώς γλυκιά γεύση και πλούσια διατροφική αξία που χαρίζει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό. Συνοδεύει το γιαούρτι, τα δημητριακά και τα smoothies, μπορεί να μπει πάνω από σαλάτες και μαγειρεμένα λαχανικά και ακόμα σε ψωμιά και σε διάφορα γλυκά. Επίσης μπορεί να προστεθεί σε σούπες, μπισκότα, dips και άλλα.

Διαβάστε ακόμα: Καρπούζι: Ένα άκρως καλοκαιρινό φρούτο και τα οφέλη που δεν γνωρίζαμε

Οφέλη και ιδιότητες

  • Έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες
  • Δρα ευεργετικά στο καρδιαγγειακό σύστημα
  • Συμβάλλει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας
  • Περιέχει εξαιρετικές οιστρογονικές ιδιότητες
  • Ωφελεί την καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • Έχει αντικαρκινικές ιδιότητες
  • Συμβάλλει στην προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία
  • Ρυθμίζει τη χοληστερόλη
  • Συμβάλλει στην υγεία του πεπτικού συστήματος
  • Η πρωτεΐνη λιναρόσπορου είναι πλούσια σε αμινοξέα αργινίνη, ασπαρτικό οξύ και γλουταμινικό οξύ. Για το λόγο αυτό μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης για ανθρώπους που δεν τρώνε κρέας.
  • Κάνει πιο λαμπερά το δέρμα και τα μαλλιά
  • Βελτιώνει τα συμπτώματα της ακμής, της ροδόχρου ακμής και του εκζέματος
  • Βοηθά στη μείωση της ξηροφθαλμίας
  • Πλούσια πηγή σε ω-3 λιπαρά οξέα, που ως γνωστών έχουν εκπληκτική επίδραση στη συνολική υγεία του οργανισμού
  • Μειώνει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων
  • Δρα επουλωτικά σε πληγές, σημάδια ακμής και έρπητα
  • Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
  • Συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και καταπραΰνει από ερεθισμούς
  • Έχει καθαρτικές ιδιότητες
  • Συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης
  • Προφυλάσσει από ηπατικές ασθένειες
  • Συμβάλλει στον έλεγχο του σωματικού βάρους
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Δείτε εδώ: Ρόδι: Ένα από τα πιο υγιεινά φρούτα σε όλο τον κόσμο

  • Βοηθά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της περιόδου αλλά και της εμμηνόπαυσης
  • Αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό
  • Ανακουφίζει από τη ρευματοειδή αρθρίτιδα
  • Βοηθά στην αποκατάσταση των μυών μετά την άσκηση
  • Συμβάλλει στη θεραπεία του εκζέματος, της ψωρίασης και της πιτυρίδας
  • Συμβάλλει στην απώλεια της μείωση της οστικής μάζας

Ο λιναρόσπορος είναι μια φυσική τροφή που υπάρχει σε διάφορες μορφές, όπως λινέλαιο, αλεύρι, σε μορφή δισκίων ως συμπληρώματα διατροφής και φυσικά ο σπόρος που τρώγεται αυτούσιος (αλεσμένος).

Extra tips

  • Να προτιμάτε πάντα λιναρόσπορο από βιολογικά προϊόντα
  • Η προστατευτική τους δράση θεωρείται ότι αυξάνεται όσο μικρότερη είναι η ηλικία που αρχίζει η κατανάλωση τους
  • Να τον καταναλώνετε τριμμένο γιατί όταν είναι ολόκληρος περνά από το πεπτικό σύστημα και στο μεγαλύτερο μέρος του αποβάλλεται
  • Όταν κατανάλωνε λιναρόσπορο να πίνετε πολύ νερό για να αφομοιώνονται οι πολλές φυτικές ίνες που περιέχει
  • Να αποθηκεύεται σε γυάλινο δοχείο και στο ψυγείο για να διατηρείται φρέσκος

Παρενέργειες

Η χρήση του σε γενικές γραμμές θεωρείται ασφαλής, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες ενέργειες. Όπως και να έχει θα πρέπει η κατανάλωση λιναριού να γίνεται με μέτρο και σε περίπτωση προβλήματος υγείας, να ενημερώνουμε τον γιατρό μας πριν την κατανάλωση αυτού.

Ετικέτες: , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Σχετικά άρθρα

Μενού