Υγεία & Αυτοβελτίωση
364 προβολές

Καρπούζι: Ένα άκρως καλοκαιρινό φρούτο και τα οφέλη που δεν γνωρίζαμε

Καρπούζι: Ένα άκρως καλοκαιρινό φρούτο και τα οφέλη που δεν γνωρίζαμε

Όλοι μας θεωρούμε εδώ και χρόνια ότι το αγαπημένο μας δροσερό και άκρως καλοκαιρινό καρπούζι αποτελείται μόνο από νερό και ζάχαρη και δεν έχει τίποτα να μας προσφέρει. Και όμως κάνουμε λάθος, αφού στην πραγματικότητα το καρπούζι είναι μια άκρως θρεπτική τροφή, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και σημαντικά οφέλη που δεν γνωρίζαμε.

Ισχύει ότι ο βασιλιάς των καλοκαιρινών φρούτων αποτελείται κυρίως από νερό, περίπου 92%, αλλά περιέχει σημαντικά επίπεδα βιταμινών Α, Β6 και C, αντιοξειδωτικά και αμινοξέα. Ακόμα περιέχει θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο, χολίνη, λυκοπένιο και βεταΐνη. Τέλος περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, είναι πολύ χαμηλό σε νάτριο, έχει ελάχιστα λιπαρά και ακόμα πιο λίγες θερμίδες. Το καρπούζι μας δροσίζει και μας βοηθάει να αντεπεξέλθουμε στις υψηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος.

Οφέλη και ιδιότητες

  • Συμβάλλει στην αποφυγή από άσθμα
  • Μειώνει και προλαμβάνει από την αρτηριακή πίεση
  • Βελτιώνει την λειτουργία των αρτηριών.
  • Συμβάλλει στην προστασία από καρδιακές παθήσεις
  • Βοηθάει στην καταπολέμηση του σχηματισμού των ελεύθερων ριζών και σε συνδυασμό με το λυκοπένιο το οποίο περιέχει, συμβάλλει στη μείωση εμφάνισης καρκίνου

Δείτε επίσης: Ποιες είναι οι πιο πλούσιες τροφές σε ασβέστιο

  • Προσφέρει τρομερή ενυδάτωση
  • Καταπολεμά την αφυδάτωση
  • Συμβάλλει στην απώλεια βάρους
  • Βοηθάει στην αντιμετώπιση της μυϊκής κόπωσης
  • Συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και των μαλλιών

Εκτός όμως από το εσωτερικό του καρπουζιού σημαντικά θρεπτικά στοιχεία περιέχουν η φλούδα και οι σπόροι του. Ίσως μάλιστα η σάρκα από τη φλούδα να είναι ακόμα πιο υγιεινή από το υπόλοιπο φρούτο. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, A, B6, ψευδάργυρο, κάλιο και μαγνήσιο, καθώς και το ισχυρό αντιοξειδωτικό, λυκοπένιο. Επίσης περιέχει κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που βοηθάει στην υγεία των μυών, καταπραΰνει τα νεύρα και αντιμετωπίζει το άγχος.

Και τώρα όσο αφορά στα κουκούτσια, και ενώ όλοι μεγαλώσαμε με χαραγμένο στις μνήμες μας το ότι δεν πρέπει να τα καταπίνουμε, έρχονται τώρα οι επιστήμονες και μας λένε το ακριβώς αντίθετο. Εξετάζοντας λοιπόν την διατροφική τους αξία, τους αναδεικνύουν σε super food και τονίζουν τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωσή τους. Είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, βιταμίνες B, κάλιο, μαγνήσιο, χαλκό, σελήνιο και ψευδάργυρο, καθώς επίσης και μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη. Τέλος, είναι και αυτά πλούσια σε λυκοπένιο

Διαβάστε ακόμα: Ρόδι: Ένα από τα πιο υγιεινά φρούτα σε όλο τον κόσμο

Σας άρεσε αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να την αξιολογήσετε!

Βαθμολογία: 0 / 5. Αξιολογήσεις: 0

Δεν υπάρχουν αξιολογήσεις ακόμη!

Ευχαριστούμε! Εάν σας άρεσε αυτή η ανάρτηση...

ακολουθήστε μας στα social media!

Λυπούμαστε που δεν σας άρεσε αυτή η ανάρτηση

Θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι!

Πείτε μας πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτήν την ανάρτηση;

Tags: , , ,

Διάβασε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Διάβασε επίσης:
Μενού