Υγεία & Αυτοβελτίωση

Η Μεσογειακή διατροφή πολύτιμος σύμμαχος στην υγεία μας

165 προβολές
Δεν υπάρχουν Σχόλια

Η Μεσογειακή διατροφή πολύτιμος σύμμαχος στην υγεία μας και όχι μόνο. Πολλά τα οφέλη της και σίγουρα η καλύτερη επιλογή διατροφής. Η μεσογειακή διατροφή, βασίζεται κατά κανόνα στα “καλά” λιπαρά, τα θαλασσινά και τα πολλά λαχανικά και φρούτα.

Η μεσογειακή διατροφή αναφέρεται ουσιαστικά στον τρόπο διατροφής λαών που ζουν σε περιοχές που αναπτύσσονται τα ελαιόδεντρα γύρω από τη Μεσόγειο. Είναι ένας υγιεινός τρόπος διατροφής που εμπνεύστηκε κυρίως από τις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της Ελλάδας και συγκεκριμένα των κατοίκων της Κρήτης, της Ιταλίας, της Ισπανίας και των χωρών στα παράλια της Μέσης Ανατολής, περιοχές που βρέχονται από τη Μεσόγειο Θάλασσα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα διατροφικό πρόγραμμα που περιέχει το ελαιόλαδο, τα όσπρια, τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, το ψάρι κατά κύριο λόγο και σπάνια το κόκκινο κρέας και την κατανάλωση αλκοόλ.

Διαβάστε επίσης: Δενδρολίβανο το θαυματουργό

Σύμφωνα με μελέτες οι άνθρωποι που ζουν στη Μεσόγειο έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής και λιγότερα καρδιαγγειακά επεισόδια σε σχέση με τους κατοίκους των δυτικών κοινωνιών. Έχουν λιγότερα προβλήματα υγείας, ρυθμισμένο σωματικό βάρος και ευεξία.

Που ωφελεί η Μεσογειακή διατροφή

  • Μειώνει τον κίνδυνο ασθενειών και συγκεκριμένα καρδιακών παθήσεων και προστατεύει την καρδιά
  • Ελαττώνει την κακή χοληστερίνη LDL
  • Το ελαιόλαδο λόγω της αντιοξειδωτικής του δράσης έχει αντιφλεγμονώδη και αντιυπερτασική δράση
  • Η υιοθέτηση μιας τέτοιας διατροφής μπορεί να συμβάλει στην απώλεια βάρους
  • Προστατεύει από παχυσαρκία, άνοια και κατάθλιψη
  • Βοηθάει στην μακροζωία
  • Η κατανάλωση καλών λιπαρών μπορεί να βελτιώσει την εγκεφαλική λειτουργία
  • Άνθρωποι που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή έχουν χαμηλότερο κίνδυνο για εμφάνιση των νόσων Parkinson και Alzheimer
  • Πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου, κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κ.α
  • Μελέτες που είναι ακόμα σε εξέλιξη δείχνουν ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να βοηθήσει και στην μείωση επανεμφάνισης καρκίνου του μαστού

Χρήσιμα tips για να υιοθετήσουμε την μεσογειακή διατροφή στη ζωή μας

Σίγουρα όσοι ζούμε στην Ελλάδα και σε χώρες μεσογειακές μπορούμε ακόμα πιο εύκολα να υιοθετήσουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής μιας και πολύ πιο εύκολα μπορούμε να προμηθευτούμε όλα αυτά τα καλούδια της φύσης.

Όπως και να΄χει όμως υπάρχει πάντα τρόπος και μπορούμε να ξεκινήσουμε όπου και αν βρισκόμαστε να ακολουθούμε ένα τέτοιο πρόγραμμα διατροφής που μόνο θετικά αποτελέσματα θα μας φέρει.

  • Προσπαθούμε να τρώμε 7-10 μερίδες λαχανικών (όχι πολύ βρασμένα) και φρούτων (κατά προτίμηση άγουρα) ημερησίως
  • Προτιμάμε πολύσπορο ψωμί, δημητριακά ολικής αλέσεως, αντί για λευκό ψωμί, γλυκά κτλ
  • Χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο στη μαγειρική
  • Τρώμε άπαχα κρέατα και διαλέγουμε κρέας που δεν έχει πέτσα, όπως το κοτόπουλο
  • Προτιμάμε φρέσκα ψάρια και όχι παστά ή τηγανητά
  • Καταναλώνουμε χαμηλών λιπαρών γαλακτοκομικά (γάλα, τυρί και γιαούρτι)
  • Προτιμούμε προϊόντα ολικής άλεσης γενικά
  • Αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ παρά μόνο κόκκινο κρασί
  • Καταναλώνουμε χαμηλών λιπαρών γαλακτοκομικά (γάλα, τυρί και γιαούρτι) και μικρή ποσότητα κόκκινου κρέατος και προϊόντων κρέατος

Δείτε ακόμα: Τα καλύτερα φυσικά προϊόντα για την περιποίηση του προσώπου μας

Ας ακολουθήσουμε αυτά λοιπόν και σίγουρα θα κερδίσουμε μερικά χρονάκια παραπάνω σίγουρα!!!

Ετικέτες: , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Σχετικά άρθρα

Μενού