5 τρόποι για να αντιμετωπίζεις τις αρνητικές σκέψεις

5 τρόποι για να αντιμετωπίζεις τις αρνητικές σκέψεις

Οι περισσότεροι άνθρωποι κατά τη διάρκεια της ημέρας μας θα κάνουμε αρνητικές σκέψεις. Τις περισσότερες (αν όχι όλες) τις φορές οι αρνητικές σκέψεις γίνονται σχεδόν αυτόματα, λες και μέσα στο κεφάλι μας έχουμε μια μηχανή παραγωγής σκέψεων, οι οποίες δε σταματάνε. Μπορεί να σκεφτόμαστε τι μπορεί να πάει στραβά στο μέλλον και αναλωνόμαστε σε συγκεκριμένες άσχημες στιγμές που περάσαμε στο παρελθόν. Από ένα σημείο και μετά μας επηρεάζουν τόσο πολύ, που χάνουμε την πραγματική αξία της ζωής μας. Είναι λες και μας ρουφάνε «ενέργεια».

Όπως οι περισσότεροι, έτσι και εγώ αντιμετωπίζω πολύ συχνά αρνητικές σκέψεις οι οποίες ξεπηδάνε από κάθε κρυφή γωνία του μυαλού μου. Παρακάτω μπορείς να δεις μερικές προτάσεις για την διαχείρισης τους.

Αναγνώρισε τις αβάσιμες αρνητικές σκέψεις

“Οι αρνητικές σκέψεις μένουν μαζί μας γιατί τις πιστεύουμε. Όχι γιατί τις θέλουμε ή τις επιλέγουμε» Andrew J. Bernstein

Το μυαλό μας είναι πολύ καλά εκπαιδευμένο στο να μας πείθει πότε μια κατάσταση είναι αληθινή ακόμα και αν αυτή δεν ανήκει στην πραγματικότητα. Αυτό το πετυχαίνει κυρίως με γενικές σκέψεις για ένα συμβάν. Οι γενικές σκέψεις είναι η γενέτειρα των αρνητικών σκέψεων. Μερικά παραδείγματα:

Διαχωρίζουμε μια κατάσταση σε «άσπρο» και «μαύρο». Αδυνατούμε να δούμε την κατάσταση όπως έχει και την κατατάσσουμε στην μια μεριά του δίπολου. Ξεχνάμε ότι τα περισσότερα πράγματα δεν ανήκουν στα άκρα, αλλά σε ένα μεγάλο φάσμα.

Λαμβάνουμε την ευθύνη για τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές των ανθρώπων που μας περιβάλλουν. Θεωρούμε τον εαυτό μας υπεύθυνο για τετριμμένες καταστάσεις. Όπως «δεν μου χαμογέλασε σήμερα, μάλλον έκανα κάτι που τον αναστάτωσε».

Φέρνουμε την καταστροφή. Φτιάχνουμε άσχημα σενάρια για το μέλλον, χωρίς να έχουμε ενδείξεις. Πολύ πιθανό να το δικαιολογήσουμε την καταστροφολογία μας, βάζοντας μπροστά τα συναισθήματα μας. Για παράδειγμα «Είμαι σίγουρος ότι θα γίνει αυτό γιατί το νιώθω».

Σχετικό άρθρο: Ποιός φταίει όταν θυμώνεις

Μην αντιστέκεσαι στις αρνητικές σκέψεις

Η επιβίωση των αρνητικών μας σκέψεων βασίζεται στην αντίσταση που έχουμε για αυτές. Η μη-αποδοχή είναι η κινητήριος δύναμη για τις αρνητικές μας σκέψεις. Είναι πολύ εύκολο να πούμε «από εδώ και πέρα θα αποδέχομαι τις αρνητικές μου σκέψεις» και πολύ δύσκολο να το κάνουμε από την πρώτη φορά με 100% επιτυχία. Όσο περισσότερο βαδίζουμε προς την αποδοχή τόσο θα μπορούμε να τις διαχειριστούμε.

Δεν υπάρχει μάχη, αλλά διαχείριση

Καλώς ή κακώς οι αρνητικές σκέψεις θα υπάρχουν όσο θα υπάρχουν και οι θετικές. Ανακοινώνοντας πόλεμο ενάντια στις αρνητικές σκέψεις σου, απλά τις ενισχύεις ακόμα περισσότερο. Ακόμα και αν το κάνεις, σε αυτή τη μάχη δεν υπάρχει νικητής και χαμένος, αλλά ένας άνθρωπος που θα ζει μέσα στο κεφάλι του και όχι έξω στον κόσμο.

Πως μπορείς σε πρακτικό μέρος να αποδεχτείς τις αρνητικές σκέψεις σου;

Παρατήρησε την αναπνοή σου και το σώμα σου

«Πολλές φορές θα πούμε ότι σκεφτόμαστε, λες και το κάνουμε εμείς. Θα είμασταν πιο ακριβείς αν λέγαμε ότι οι σκέψεις συμβαίνουν σε εμάς. Σπάνια συμβαίνουν με τη δικιά μας έγκριση» Echkart Tolle

Δώσε χώρο και χρόνο στον εαυτό σου και άσε τις αρνητικές σκέψεις να φύγουν παρατηρώντας την αναπνοή σου. Η παρατήρηση της αναπνοής αποτελεί τον πιο απλό και παράλληλα τον ποιο βασικό τρόπο διαλογισμού. Όταν κλείνεις τα μάτια σου και παρατηρείς την αναπνοή σου, τότε θα έρθουν σαν ένα παλιρροϊκό κύμα όλες οι αρνητικές σκέψεις που προσπαθείς να αποφύγεις. Σκοπός όπως είπαμε είναι η παρατήρηση και όχι η γρήγορη φυγή.

Δεν είναι ανάγκη να κάθεσαι οκλαδόν σε ένα μικρό μαξιλαράκι σε έναν μακρινό ναό :P. Μπορείς να παρατηρήσεις την αναπνοή σου και ενώ περπατάς με τα μάτια ανοιχτά. Σιγά σιγά θα μάθεις να αφήνεις μερικές αρνητικές σκέψεις να περνάνε ενώ εσύ θα τις παρατηρείς.

Μια πρακτική λύση: Δώσε 2 λεπτά την ημέρα και παρατήρησε την αναπνοή σου. Μπορείς να μείνεις συγκεντρωμένος σε αυτήν για 2 λεπτά; Μην προσπαθήσεις να την αλλάξεις, μην προσπαθείς να την επιβραδύνεις, απλά παρατήρησε την.

Προσωπικά με αυτό τη μέθοδο κατάλαβα δύο πολύ σημαντικά πράγματα:

Οι αρνητικές μου σκέψεις δεν παράγονται από εμένα, έρχονται από μόνες τους

Μπορώ να επιλέξω αν θα ταυτιστώ μαζί τους ή όχι.

Σχετικό άρθρο: Το κυνήγι για την ευτυχία, οδηγεί στην καταστροφή της

Μίλα σε κάποιον για τις αρνητικές σου σκέψεις

Πολλές φορές αυτά που λέμε στον εαυτό μας, ακούγονται γελοία αν τα εκφράσουμε σε κάποιον άλλον. Μίλα στην οικογένεια σου και σε φίλους για τις αρνητικές σκέψεις που σε προβληματίζουν. Όταν τις εκφράσεις και δώσεις την σωστή προσοχή τότε και αυτές θα εξαφανιστούν ή θα μειωθούν σημαντικά.

Αν έχεις αρνητικές σκέψεις για έναν κοντινό σου άνθρωπο, τότε εξέφρασε τες. Το βασικό στοιχείο είναι να μην τον κατηγορήσεις, αλλά να του εκφράσεις αυτά που σκέφτεσαι. Θα ανακαλύψεις ότι τις περισσότερες φορές έχεις κάνει λάθος εκτίμηση για πολλές συμπεριφορές.

Κάνε μια χειρωνακτική εργασία

Το να φτιάχνεις τον κήπο σου, να συμμαζεύεις ή να βοηθάς κάποιον άλλον άνθρωπο είναι ίσως η καλύτερη συμβουλή που θα μπορούσα να σου δώσω. Όταν κάνεις κάτι παραγωγικό μαθαίνεις στον εγκέφαλο σου να ξεφεύγει από την ατέρμονες αρνητικές σκέψεις. Δημιουργείς πράγματα με τα ίδια σου τα χέρια και ηρεμείς μέσα σου. Καταλαβαίνεις ότι όλα αυτά που σκέφτεσαι ξανά και ξανά ίσως να μην έχουν τόσο σημασία.

Οπότε άσε τον εαυτό σου ελεύθερο να δημιουργήσει. Γύρνα πίσω σε ένα παλιό σου hobby για όση ώρα θέλεις, γράψε διάφορες ιδέες για καινούργια πράγματα που θέλεις να κάνεις στη δουλειά σου.

Μια φιλική συμβουλή: Όταν κάνεις μια δραστηριότητα, αφέσου πλήρως στην σε αυτήν. Το να σκέφτεσαι «μαζεύω τον χορό μου για να νιώσω καλύτερα», απλά ενισχύεις τα αρνητικά σου συναισθήματα. Συγκεντρώσου 100% στην εκάστοτε δραστηριότητα και στο παρόν.

Συνοψίζοντας

  • Παρατήρησε τις αβάσιμες σκέψεις σου και κατέρριψε τες
  • Δοκίμασε να παρατηρήσεις τον αναπνοή σου για 2 λεπτά.
  • Αποδέξου ότι θα υπάρχουν τόσες αρνητικές σκέψεις, όσο και θετικές.
  • Η δημιουργικότητα είναι το πιο ισχυρό αντίδοτο στις αρνητικές σκέψεις.
Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

Χρειάζεσαι βοήθεια πάνω σε τεχνικά θέματα; Κάνε την ερώτηση σου στη σελίδα 'Ερωτήσεις και Απαντήσεις' του Tsouk.gr.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Οι καλύτερες δωρεάν Windows 10 εφαρμογές
Δωρεάν εφαρμογές

Οι καλύτερες δωρεάν Windows 10 εφαρμογές

Το Microsoft Store είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο υπερτιμημένα Stores σε κάθε λειτουργικό σύστημα. Κι όμως, παρέχει εκατοντάδες δωρεάν Windows 10 εφαρμογές οι οποίες θα σου λύσουν τα χέρια. Αν αγόρασες καινούργιο υπολογιστή και

Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες που θέτουμε
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Γιατί δεν ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες που θέτουμε

Πόσες φορές έχεις αρχίσει γυμναστήριο και το σταμάτησες μέσα σε μια βδομάδα; Πότε ήταν εκείνη η στιγμή που αγόρασες ένα καινούργιο βιβλίο μόνο και μόνο για να διαβάσεις μέχρι τη δεύτερη σελίδα; Ή όταν αποφάσισες

Πως να γίνεις hacker - Οδηγός για αρχάριους (2018)
Τεχνολογία

Πως να γίνεις hacker – Οδηγός για αρχάριους (2018)

Σε όσο αφορά την ασφάλεια των υπολογιστών, ένας hacker είναι κάποιος που επικεντρώνεται στους μηχανισμούς ασφάλειας των υπολογιστών και των δικτύων. Υπάρχουν κοινότητες και κοινές κουλτούρες εξειδικευμένων προγραμματιστών και οδηγών δικτύωσης που εντοπίζουν την ιστορία του

Η διαφορά μεταξύ 32-bit και 64-bit σε κάθε λειτουργικό σύστημα
Τεχνολογία

Η διαφορά μεταξύ 32-bit και 64-bit σε κάθε λειτουργικό σύστημα

Οι δύο κύριες κατηγορίες επεξεργαστών είναι οι 32-bit και 64-bit. Ο τύπος επεξεργαστή που έχει ένας υπολογιστής, όχι μόνο επηρεάζει σημαντικά την συνολική του απόδοση, αλλά υπαγορεύει επίσης και τον τύπο λογισμικού που τρέχει ή

Αναπνοή Η καλύτερη συμβουλή για την προσωπική σου ανάπτυξη
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Αναπνοή: Η καλύτερη συμβουλή για την προσωπική σου ανάπτυξη

Ποιο είναι το κύριο κίνητρο  του ανθρώπου, που θα ασχοληθεί με τον τομέα της αυτοβελτίωσης;  Τις περισσότερες φορές, είναι διότι έχει νιώσει μεγάλο συναισθηματικό πόνο κατά τη διάρκεια της ζωής του. Αν έχει όρεξη και μεράκι

Πώς να αντιμετωπίζουμε τη δυσαρέσκεια που νιώθουμε;
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Πώς να αντιμετωπίζουμε τη δυσαρέσκεια που νιώθουμε

Ο περισσότερος κόσμος, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου μας του εαυτού αντιμετωπίζει δυσαρέσκεια, είτε σε μεγάλο είτε σε μικρό βαθμό. Πάντα θα μπορούμε να σκεφτούμε κάτι που «μας χαλάει». Κάτι που θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα

Βρίσκοντας ηρεμία μέσα στην αβεβαιότητα
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Βρίσκοντας ηρεμία μέσα στην αβεβαιότητα

Το μέλλον, όχι για άλλους αλλά σίγουρα για τους περισσότερους ανθρώπους έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό την αβεβαιότητα. Οι περισσότεροι άνθρωποι, ως πλάσματα της συνήθειας, προσπαθούν να αντισταθούν στην αβεβαιότητα που έχουν να αντιμετωπίσουν. Εδώ που

Truecaller: Caller ID, SMS spam blocking & Dialer (Beta)
Mobile

Αποκλεισμός εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων

Ο αποκλεισμός εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων στο κινητό σου είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποφεύγεις κλήσεις από ανεπιθύμητους, ιδιωτικούς (κρυμμένους, ανώνυμους) ή άγνωστους αριθμούς. Κλήσεις ή μηνύματα από

Γιατί τα βιβλία για την αυτοβελτίωση δε σε βοηθάνε;
Υγεία & Αυτοβελτίωση

Γιατί τα βιβλία για την αυτοβελτίωση δε σε βοηθάνε;

Όταν είχα ανακαλύψει για πρώτη φορά τα βιβλία αυτοβελτίωσης είχα πείσει τον εαυτό μου ότι όλα μου τα προβλήματα θα λυθούν. Διάβαζα βιβλία για το πώς να βελτιώσω την καθημερινότητα μου γεμάτος χαρά και σιγουριά

Δωρεάν βίντεο χωρίς πνευματικά δικαιώματα
Δωρεάν υπηρεσίες

Δωρεάν βίντεο χωρίς πνευματικά δικαιώματα

Όσο τα βίντεο γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στο ίντερνετ και το vlogging πιο trend, τόσο μεγαλώνει και η ανάγκη για δωρεάν βίντεο χωρίς πνευματικά δικαιώματα. Ευτυχώς, υπάρχουν μερικές ιστοσελίδες οι οποίες παρέχουν δωρεάν βίντεο

Πως να κάνεις ένα bootable USB με το Linux από τα Windows
Desktop Tools

Πως να κάνεις ένα bootable USB με το Linux από τα Windows

Η δημιουργία ενός bootable USB που περιλαμβάνει μια διανομή Linux είναι μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία που μπορεί να ακολουθήσει κάθε Windows χρήστης. Το bootable USB με το Linux το χρησιμοποιούμε για να εγκαταστήσουμε, να

Περί Γιώργος Μπάκουλης 12 Άρθρα
Όταν ήμουνα 3η λυκείου μετά τις πανελλήνιες πίστευα ότι η έκθεση θα ήταν το τελευταίο γραπτό μου. Μάλλον έκανα λάθος… :P. Αυτό που με γεμίζει σαν άνθρωπο είναι να δημοσιεύω περιεχόμενο με την ευχή να βοηθήσω τους αναγνώστες και να τους προτείνω βιβλία που θα τους συναρπάσουν. Το επάγγελμα μου είναι μηχανικός επιστήμης και τεχνολογίας υλικών και το πιο πρόσφατο (και μοναδικό για την ώρα) paper αφορά σύνθετα μεταλλικά υλικά.