Διάφορα
1,650 προβολες

Αγοραπωλησίες με το Facebook Marketplace: Αξίζει τελικά;

Καθώς τα πράγματα έγιναν ψηφιακά, οι άνθρωποι άρχισαν να πωλούν προϊόντα στο διαδίκτυο. Ανεξάρτητα από τις απαιτήσεις, υπάρχουν πολλές διαδικτυακές πλατφόρμες σήμερα όπου μπορείς να αγοράσεις και να πουλήσεις πράγματα. Ανάμεσα σε αυτές τις πλατφόρμες είναι και το Facebook. Συγκεκριμένα, από το 2015, μπορείς να κάνεις online αγοραπωλησίες με το Marketplace. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του Facebook Marketplace, για να καταλήξουμε στο αν αξίζει τελικά ή όχι.

Τα θετικά του Facebook Marketplace

1. Προσφέρει απλότητα και ταχύτητα στις αγοραπωλησίες

Το μεγαλύτερο hitpoint του Facebook Marketplace είναι η απλότητα και η ταχύτητα.

Για να πουλήσεις ένα προϊόν, βγάζεις φωτογραφίες του προϊόντος και τις ανεβάζεις χρησιμοποιώντας κινητό, υπολογιστή ή tablet. Επιλέγεις τις πιο ελκυστικές φωτογραφίες για να δώσεις ώθηση στη σελίδα σου. Επίσης, προσθέτεις μια ακριβή περιγραφή του προϊόντος μαζί με την τοποθεσία και την τιμή. Μπορείς επιπλέον να το μοιραστείς μεταξύ άλλων ομάδων και προφίλ.

Εάν θέλεις να αγοράσεις ένα προϊόν, το αναζητείς χρησιμοποιώντας τον τύπο, την κατηγορία και το εύρος τιμών. Υπάρχει επίσης μια επιλογή να αναζητήσεις όλα τα διαθέσιμα προϊόντα προς πώληση σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία.

Διάβασε επίσης: Το “Stop List” της Ρωσίας: Δεν είναι ευπρόσδεκτος στη Ρωσία ο Mark Zuckenberg

2. Σου παρέχει προτάσεις

Όταν κάνεις εγγραφή στο Facebook, ζητά πρόσβαση στην τρέχουσα τοποθεσία σου. Ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης επιμένει να ενεργοποιεί την τοποθεσία σου για να δημιουργεί εξατομικευμένο περιεχόμενο και προτάσεις σχετικές με την περιοχή σου. Το Marketplace λειτουργεί με την ίδια στρατηγική.

Το Marketplace προτείνει επίσης διαφορετικά προϊόντα με βάση τις πρόσφατες αναζητήσεις και τα ενδιαφέροντά σου στην πλατφόρμα. Αυτός ο αλγόριθμος βοηθά τους χρήστες να παραμένουν συνδεδεμένοι και να περιηγούνται στην εφαρμογή εύκολα και γρήγορα.

3. Είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση

Το πιο δημοφιλές πλεονέκτημα του Facebook Marketplace είναι η ευκολία χρήσης του. Όλοι γνωρίζουμε πώς να χρησιμοποιούμε την εφαρμογή του Facebook γενικά. Το Marketplace έχει την ίδια απλή μορφή.

Για να ψάξεις κάτι ή να πουλήσεις στο Marketplace θέλεις απλά λίγα δευτερόλεπτα. Απλά μπαίνεις στο Facebook και κάπου αριστερά (αν μπαίνεις από υπολογιστή) θα βρεις το Marketplace. Εκεί θα δεις όλες τις κατηγορίες που υπάρχουν, αλλά και γραμμή αναζήτησης για να ψάξεις κάτι χειροκίνητα.

4. Δεν υπάρχουν κρυφές χρεώσεις

Σε πάρα πολλές πλατφόρμες αγοραπωλησιών κάτι πάρα πολύ ενοχλητικό είναι οι κρυφές χρεώσεις. Ουσιαστικά, πολλές πλατφόρμες ζητούν τεράστιες προμήθειες και προκαταβολές. Όμως, στο Facebook Marketplace δε θα έχεις κάποιο τέτοιο πρόβλημα. Μάλιστα, έχεις τη δυνατότητα αν βάλεις όριο τιμών, έτσι ώστε να σου βγάζει προϊόντα ανάλογα με το budget σου.

5. Μπορείς να αποφασίσεις για το έξοδα αποστολής

Σε πάρα πολλές πλατφόρμες για online αγοραπωλησίες ένα μεγάλο πρόβλημα είναι ποιός από τους δύο (πωλητής ή αγοραστής) θα επιβαρυνθεί με τα έξοδα αποστολής. Στο Marketplace του FB έχεις τη δυνατότητα ως πωλητής να ορίσεις εξαρχής αν θα αναλάβεις τα έξοδα παράδοσης, ή αν αντιθέτως θα τα καλύψει ο εκάστοτε αγοραστής.

Τα αρνητικά του Facebook Marketplace

1. Υπάρχει κίνδυνος στις αγοραπωλησίες χέρι με χέρι

Πολλοί αγοραστές που χρησιμοποιούν το Marketplace ζητούν από τους πωλητές μία κατ’ ιδίαν συνάντηση για να είναι σίγουροι για το προϊόν που αγοράζουν. Αυτό μπορεί να είναι και καλό, αλλά γενικά είναι πολύ ριψοκίνδυνο. Μπορεί να πέσεις θύμα απειλών σε μία τέτοια συνάντηση ή να σε κλέψει κάποιος.

2. Δε διαθέτει ψηφιακό κατάστημα

Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στους αγοραστές να πουλούν τυχαία αντικείμενα στο Facebook Marketplace. Σε αντίθεση με τις δημοφιλείς εφαρμογές αγοράς και πώλησης, δεν μπορείς να δημιουργήσεις το δικό σου brand.

Η ανυπαρξία καταστήματος σημαίνει ότι δεν υπάρχει ταυτότητα πωλητή, κάτι που μπορεί να μειώσει τις πωλήσεις σου και να αποτρέψει τις συμφωνίες εάν σκοπεύεις να πουλάς προϊόντα μακροπρόθεσμα στην πλατφόρμα.

3. Δεν παρέχει εγγύηση στους αγοραστές

Όταν οι άνθρωποι ξοδεύουν χρήματα, περιμένουν ένα προϊόν καλής ποιότητας. Σε αντίθεση με το eBay Buyer Protection, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτό που θα λάβουν οι χρήστες θα είναι όπως υποσχέθηκε ένας πωλητής.

Μπορείς να ελέγξεις το προϊόν φυσικά, αλλά το Facebook δεν παρέχει καμία εγγύηση. Αυτό σίγουρα είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα.

4. Η αναγνωρισιμότητα των προϊόντων σου είναι αρκετά δύσκολη

Η αναγνωρισιμότητα στο Facebook Marketplace είναι αρκετά δύσκολη. Πρέπει να αφιερώσεις πολύ χρόνο για να σε προσέξουν. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείς σχετικές λέξεις-κλειδιά και να δημοσιεύεις την κατάλληλη στιγμή για να λάβεις αναγνώριση για τα προϊόντα σου.

5. Δε διαθέτει αποθήκες

Δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος αποθήκευσης για τους πωλητές για τα αντικείμενά τους. Οι αγοραστές και οι πωλητές είναι υπεύθυνοι για την αποστολή/παραλαβή πακέτων με δική τους πρωτοβουλία.

Το Facebook δεν προσφέρει αποθήκη για τη διατήρηση παραγγελιών. Έτσι, εάν υπάρξει καθυστέρηση στην παραγγελία σου, ή δεν λάβεις τα υποσχεθέντα, το Facebook δεν φέρει καμία ευθύνη.

Το συμπέρασμα

Παραπάνω είδαμε τα 5 πιο βασικά θετικά-πλεονεκτήματα, αλλά και τα 5 πιο βασικά αρνητικά-μειονεκτήματα του Facebook Marketplace. Μπορείς εύκολα να καταλάβεις ότι το πιο σημαντικό με την πλατφόρμα είναι η απλότητα, η ταχύτητα και η ευκολία στη χρήση. Το να δημιουργήσεις ένα e-shop είναι κομμάτι πιο δύσκολο.

Παρόλα αυτά, το Marketplace δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Επομένως, αν θέλεις να αγοράσεις κάτι ακριβό, όπως ένα αυτοκίνητο καλύτερα να δοκιμάσεις άλλες πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα το car.gr. Εν ολίγοις το Facebook Marketplace είναι μία καλή λύση μόνο στην περίπτωση που θέλεις να αγοράσεις κάτι μικρό και φθηνό χωρίς να αφιερώσεις άπειρο χρόνο ψάχνοντας.

Διάβασε επίσης: Οι 6 καλύτερες δωρεάν εναλλακτικές του Twitter για κινητά

Tags: , ,

Διάβασε επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Διάβασε επίσης: